Ajax valt de laatste tijd vaak tegen in de tweede helft en dat was zondagmiddag in de topper tegen PSV niet anders. Frank de Boer gaf toe dat het wel 'erg pover' was wat zijn ploeg na rust liet zien en Luuk de Jong kon het daar alleen maar mee eens zijn: "In de tweede helft heb ik Ajax alleen maar ballen weg zien schieten, ze probeerden niet eens meer onder onze druk uit te voetballen."De spits van PSV wist niet wat hij zag: "Daar was ik verbaasd over. Van Ajax verwacht je dit niet", zei De Jong in gesprek met NUsport. "Misschien hebben ze naar Zenit gekeken en gedacht: we proberen het ook zo. Maar goed, Ajax heeft zo wel gewonnen. Je kunt daarom zeggen dat ze het goed gedaan hebben, maar ik denk dat ze zelf liever met goed voetbal tot winst komen."De Jong was met een knappe kopbal verantwoordelijk voor de gelijkmaker (1-1), maar zag Lasse Schöne de voorsprong voor Ajax herstellen, waarna Anwar El Ghazi in blessuretijd de 1-3 maakte. Het verschil tussen Ajax en PSV bedraagt nog elf punten en De Jong benadrukt dan ook dat er 'niets aan de hand is' voor de koploper van de Eredivisie.