Ajax en Bayern München zijn allebei op trainingskamp in Qatar en zaterdagochtend nam Arjen Robben even een kijkje op het trainingsveld van de Amsterdamse club. De aanvaller sprak daar met enkele collega’s van het Nederlands elftal en trainer Frank de Boer.“Het valt me op hoe intensief er wordt getraind, dat is echt Nederlands. Iedereen zit er bovenop”, liet Robben weten in gesprek met Voetbal International. Ajax speelt zaterdagmiddag een oefenwedstrijd tegen Schalke 04 en reist daarna terug naar Nederland, want volgende week vrijdag wacht de confrontatie met FC Groningen. Voor Bayern begint de competitie pas weer op 30 januari, met een uitduel met VfL Wolfsburg.Bayern ligt op koers voor de derde landstitel in successie en het is de vraag of Robben in persoonlijk opzicht het voorgaande kalenderjaar kan overtreffen. “Op die manier kijk ik er niet naar, ik wil deze lijn gewoon doortrekken. Fit blijven, plezier houden, lekker relaxed voetballen, daar gaat het voor mij om”, laat hij desgevraagd weten aan het weekblad.